lördag 23 februari 2013

Huvudet på den berömda spiken...

Monika slog huvudet på spiken när det kommer till nöjesläsning medan man pluggar! Jag känner lite samma sak, jag ORKAR inte läsa hur mycket jag än vill under perioder när det är mycket plugg.

Man sitter dygnet runt med näsan i en eller annan skolbok, då orkar man inte fortsätta med det sen, för skojs skull. Lösningen för mig har blivit att lyssna på massiva mängder ljudböcker. Eftersom jag promenerar flera timmar/dag med hundarna är det skönt att kunna plugga in lurarna och lyssna på en spännande bok samtidigt, för det är sjukt trist att bara promenera ;)

När böckerna är slut lyssnar jag på podcasts. Just nu, när jag har rätt gott om böcker att lyssna på, så har jag ca 200 avsnitt podcasts som ligger och väntar. Och vad händer? Jo, lurarna tackar för kort, trogen och intensiv tjänst och slutar fungera. Toppen. Iofs kanske jag inte kan klandra dom när jag använder dom nästan dygnet runt... När jag promenerar, diskar, lagar mat och när jag inte kan sova...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar