måndag 2 juni 2014

Visning pågår, Sofie Sarenbrant

"Morgonen efter familjen Göranssons husvisning i Bromma hittar sexåriga dottern Astrid sin pappa brutalt mördad i gästrummet. Inget tyder på inbrott och mordvapnet är en av familjens egna köksknivar. Har någon dröjt sig kvar efter visningen? Det enda som talar för det är att Astrid påstår att en främling har klappat henne på kinden under natten.

Kriminalinspektör Emma Sköld utreder fallet. Hon misstänker att mannens hustru kan ligga bakom dådet, och hemligheter som avslöjas stärker teorin. Men när fler mord sker i samband med husvisningar ställs allt på ända. Vad är det egentligen som pågår i det på ytan idylliska bostadsområdet? Och vad är kopplingen mellan offren?" (Damm.se)

Nu börjar det likna något! Jag har gillat alla Sofie Sarenbrants böcker, men den här är solklart bäst! Jag har fortfarande inte riktigt fått någon relation till karaktärerna, men historien är suverän!

Den här boken är spännande och rapp i handlingen, och slutet är sannerligen oväntat! Jag ser verkligen fram mot hur nästa bok ska utspela sig, för handlingen tog en minst sagt oväntad sväng i slutet av den här!

1 kommentar:

  1. Fick denna när jag fyllde år, men jag har fortfarande den förra boken att läsa först. Det låter ju i alla fall bra detta :)

    SvaraRadera