måndag 9 juni 2014

Bokbloggsjerka, 6-9 Juni

Tillbaka efter en helg i Norrköping, inte ett dugg pigg men ändå utvilad. Nu är bokbloggerskan LEDIG från skolan i hela TRE månader, och kommer tom ha tid att LÄSA! Kan ni föreställa er...

Veckans jerka lyder som följer:

Om du skulle få möjlighet att intervjua någon av dina favoritförfattare, vem skulle du i så fall välja och vilka frågor skulle du ställa?

Jag HAR ju faktiskt den möjligheten lite nu och då eftersom jag har en del kontakt med några av mina favoritförfattare, men det är ju det där med frågorna... Jag är så SJUKT dålig på att komma på kreativa frågor! Jag tänker att man vill ju fråga något originellt, kanske något som man som läsare inte kan GOOGLA sig till utan ansträngning, och så står det stilla i lilla huvudet... 

Kanske får ägna sommaren åt att komma på roliga intervjufrågor ;)

1 kommentar:

  1. När jag funderade på författare och frågor jag ville ställa insåg jag att jag är mest fascinerad av dem som lyckas skapa spännande och ändå trovärdiga karaktärer, det blir jag imponerad av! Sen tror jag att jag nog inte skulle vara så bra på att intervjua. Jag skulle hellre ta en fikaträff och sitta och småprata och lyssna utan så många styrande frågor.

    SvaraRadera