fredag 13 juni 2014

Sommarläsning! Bokbloggsjerka 13-16 Juni

Edit: Dagen efter att jag skrivit det här inlägget såg jag att veckans Bokbloggsjerka ställde just frågan "Vad ska du läsa i sommar?", så jag gör helt enkelt om det här till veckans jerka! Känns ju bara fånigt att skriva samma sak en gång till, direkt efter det första inlägget.

Sommar! Sommarlov och inget plugg, vad ska man göra med all denna tiiiid? Tja, typiskt bra saker för bokbloggare att göra är ju t ex att läsa, vilket man inte riktigt orkar under terminerna =)

I början av året, där runt bokrean, var jag så gaaaalet fattig. Minns att jag bloggade om det under någon Bokbloggsjerka bland annat. Ungefär samtidigt hade Elisabeth Akteus Rex en tävling på facebook, där man skulle motivera varför man skulle vinna hennes två första böcker. Jag ynkade något om att jag var för fattig för att köpa böcker just då, och vann sympatipoäng på det för jag fick två signerade böcker! Kul! Dom ligger i läsahögen och väntar!


Nu har hon dessutom precis kommit ut med en ny bok, och jag var snabb som vinden på att maila världsbästa Marthina på HOI och önska mig ett recex, och det fick jag! Tack snälla HOI! 


Jag hade tidigare mailat nyss nämnda Marthina ang boken "Omgiven av idioter" av Thomas Erikson. Han har ju skrivit ett gäng superbra deckare (Har recenserat dom, sök på namnet i listan här till höger) där en av huvudkaraktärerna använder sig av röda, gula, gröna och blå personlighetskategoriseringar för att förstå hur människor fungerar, och bättre komma överens med dom. Typ. I korta drag. Hur som haver så handlar den här boken om just dom kategoriseringarna, och jag ser väldigt mycket fram mot att få läsa mer om det och läsa mig mer, jag tycker det är jätteintressant!

Marthina är inte bara världens bästa och trevligaste PR-människa, hon är även gift med en rolig man! Följer den rolige mannen på Twitter, vilket jag rekommenderar. Den rolige mannen har precis i dagarna utkommit med en bok som heter "Bergtagen"och verkar jättebra! Båda böckerna kom som recex från HOI, tack så mycket!


Alla dom här böckerna, och några till, ligger i läsahögen för i sommar! Vilket jobb jag har framför mig! Dock ett trevligt jobb, måste jag säga. Det finns nog en viss risk för att jag inte riktigt kommer hinna med alla i den tid jag VILL, för just nu läser jag en bok som är skriven av Leo Flavum och heter "Ljudet av mol tystnad". Väldigt bra bok! Väldigt lång bok... Väldigt många ord i den boken! Skämtade lite mer författaren och sa att texten var extremt liten, man får ju KISA för att se vad det står i boken! Men samtidigt, sa jag, är det nog tur, för hade texten varit större hade boken varit så tjock att jag inte orkat lyfta den ;) Den är hur som haver väldigt bra, men jag har bara kommit ca 1/4 in i boken så jag har lite kvar att beta av.

Det är min sommarläsning, vad läser ni?

9 kommentarer:

  1. Elisabeth Akteus Rex är en författare som jag tror mig ha hört talas om, men inte läst något av. Böckerna ser spännande ut så nu har du gjort mig nyfiken :)

    SvaraRadera
  2. Har läst de två tidigare delarna av Akteus Rex trilogi så nu måste jag ju också läsa Mörk avsikt.

    SvaraRadera
  3. Har inte läst någon av dessa böckerna. Intressant!

    SvaraRadera
  4. Serr ut som att du har en bra sommar som väntar :)

    SvaraRadera
  5. Har också tänkt att jag ska läsa Elisabeths böcker :-)

    SvaraRadera
  6. Många intressanta böcker. :)

    SvaraRadera
  7. Elisabeth Akteus Rex böcker har jag läst de två första av, hoppas på att få hem tredje och sista delen i veckan :)

    SvaraRadera
  8. Jag har en hel hög med böcker här hemma, både nya och hyllvärmare, så jag väljer efter vad jag känner för, inga direkta planer för sommarens läsning.

    SvaraRadera