lördag 2 november 2013

Bokbloggsjerka, 1-4 Nov

Veckans jerka lyder som följer:

Boktrailers bli allt vanligare men det är ingenting jag själv brukar titta på, men frågan är hur du ställer dig till dessa och om det finns någon trailer/några trailers som du tycker att vi bör se?

Nej, det är inget jag direkt fastnat för. Jag vet inte om det beror på att det är så pass nytt fortfarande, eller om det är för att det känns som om en väldigt kort film inte kan beskriva handlingen i en bok lika bra som baksidestexten-som vanligen är vad jag baserar mina val på.

5 kommentarer:

  1. Jag vet egentligen inte vilka som tittar på dem, men det borde ju löna sig för förlagen. Annars hade de ju inte fortsatt :)

    SvaraRadera
  2. Känner mig också tveksam till ifall en boktrailer verkligen kan lyckas fånga handlingen lika bra som baksidestexten. Men ibland kan en boktrailer vara kul att se på men det är inte avgörande när jag väljer bok.

    SvaraRadera
  3. För mig är det för likt en kort filmatisering. Jag håller mig till baksidestexten:-)

    SvaraRadera
  4. Det sköna med att läsa tycker jag är att man får spela upp sin egen film i huvudet :)

    SvaraRadera
  5. Jag har inte fastnad för dem heller.

    SvaraRadera