söndag 29 september 2013

Från de döda, Ola Hansson

"'Min familj är hallucinatorisk', sade han, "och själv har jag haft fall av clairvoyance, högst egendomliga fall."

"Vill du höra ett av dem?" tillade han plötsligt.
Berättaren är en ung ingenjör och han målar upp en ryslig historia om en död hund, en död kvinna och ett hemsökt hus"(Källa: Mixforlag.se)

Det här, mina vänner, är en skräcknovell i min smak! Den ger nästan, men bara nästan "Plock plock" en match. Som hysteriskt mörkrädd kan jag känna obehaget krypa i kroppen redan från start när jag läser den här novellen, och det blir inte bättre med den saken när jag läser vidare. Underbart!
Det enda som är lite frustrerande är att läsaren lämnas med en och annan obesvarad fråga när novellen är slut, men det känns som en bagatell i sammanhanget. Mycket läsvärd novell!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar