måndag 30 september 2013

Femtio nyanser av frihet, E L James

"När den unga litteraturstudenten Anastasia Steele träffade den drivne företagaren Christian Grey föll hon handlöst, och de inledde ett passionerat förhållande. Ana blev både chockad och skrämd av hans sexuella preferenser och komplicerade historia - deras relation är en ständig kamp mellan begär, svartsjuka och villkorslös kärlek.

Nu har de allt: passion, närhet, rikedom och en värld full av möjligheter. Men Ana vet att det inte kommer att bli lätt att älska Christian - hon måste på något sätt lära sig att dela Christians livsstil utan att förlora sig själv. Samtidigt måste Christian kämpa med sitt kontrollbehov och ta itu med problemen i sitt förflutna.
Just när det verkar som om de tillsammans lyckats överbrygga alla hinder tycks ödet utsätta Ana för det hon fruktat allra mest ..." (Källa:Bokus.com)

The book that never ends... Måste tyvärr säga att jag var dö-less på boken redan innan jag började läsa den, och det tog LÅNG tid att harva sig igenom den... De tidigare två var ändå helt ok om man lyckades bortse från allt det förbaskade sexet, men i den här boken tycker jag inte att resten av handlingen blir tillräckligt intressant. Det kan förvisso bero på min inställning redan innan jag började läsa, men ändå.

Men har man läst två ska man såklart läsa även den tredje, och nu är det gjort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar