lördag 10 november 2012

Välkommen till familjen...

En hel dag lyckades jag hålla mig borta från min lilla bokhandel. Slank in där igår och köpte mig en sagobok som jag ska ha med mig till förskolan och läsa för barnen. Trots att personalen byter ut böckerna med jämna mellanrum så har dom ju läst dom TUSEN gånger, minst, så jag tänkte att det kan vara roligt för både mig och ungarna med något nytt, något som inte hör till förskolan, utan något som "fröken" tar med sig hemifrån!

Det är mycket bilder och lite text, så det blir nog lagom avancerat för ett gäng treåringar. Jag hade helst velat ha en kapitelbok, men det är inte jättelätt att hitta en sådan som inte är för svår för barnen.

Jag älskar min lilla bokhandel! Dom har inte ett jättestort utbud, det är nog inte ekonomiskt bärande när man är en pytteliten bokhandel i en pytteliten skitstad, men dom har ett BRETT utbud, och har oftast det senaste och nyss utkomna hemma. Dessutom anordnar dom små happenings, som t ex Onsdagsklubben, och ägarna är genuint intresserade av böcker och LÄSER faktiskt det som säljs i butiken. Runt om i butiken kan man hitta små lappar i böckerna, med små personliga kommentarer om just den boken, jättegulligt!

Bokhandeln är det enda jag kommer sakna när jag flyttar härifrån...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar