måndag 14 oktober 2013

Mer recensionsex!

Åh vad jag älskar bokreleasesäsongerna! Det trillar in så många intressanta böcker att jag nog tyvärr måste sluta plugga så att jag kan läsa på heltid ;)

Idag trillade Rörgast (Johan Theorin) och Det händer när du vilar (Tomas Sjöstrand) in, och så fick jag erbjudande om novellsamlingen Autostereogram (Jenny Jejlid) ner i mailboxen. Den senaste har jag svarat ang. men inte fått någon bekräftelse, men jag håller en tumme!

Lyssnar fortfarande på Polis, och det är en vansinnigt spännande bok! Jag har inte ens kommit en tredjedel in i boken (den är LÅNG!!) men redan har det känts som om man är nära slutet så att säga. Handlingen verkar knytas ihop runt en gärningsman, om och om igen, precis som om boken var nära slutet, men se det är den INTE! MYCKET bra, jag älskar Jo Nesbös författarteknik.

Efter surfplattans inträde i hemmet har jag gett mig på den hög(!) med e-böcker jag fått också. Just nu läser jag Saga Swärd: Omskakare och världsresenär (Taliah Pollack), och den är jätterar! Jag har inte kommit så långt ännu, men jag gillar den hittills.

Har inte bestämt ännu vilken "analog" bok jag ska ge mig på (För man måste ju läsa en i varje format, eller hur..?) Men det lutar åt Lyckliga gatan. Kanske. Jag vet inte, jag har för många bra att välja på!

1 kommentar:

  1. Alltså Polis, herregud! Var tvungen att läsa ut den på ett smack ;)

    SvaraRadera