fredag 27 september 2013

Viktiga inköp...

Har fått ett gäng noveller från MIX i e-boksformat (e-novell, om vi nu ska vara superpetiga) och jag kände att det är dags för tant att börja hänga med i utvecklingen...

Jag är inte jätteförtjust i e-böcker. Jag tycker om känslan av riktiga böcker, lukten av riktiga böcker, att bläddra i riktiga böcker. Men, e-boken är på frammarsch och den har många fördelar den också!

Men att läsa på datorn är helt enkelt för knöligt. Noveller går bra, för dom är korta och går fort att läsa, men böcker vill jag kunna ta med mig till sängen. Så ni ser ju var jag är på väg med det här inlägget... Jag var tvungen att köpa mig en surfplatta.

Nu ville jag egentligen ha en iPad eftersom jag är lite av en applefantast (men aldrig en mac!), men som en student, som ska åka utomlands i vinter och dessutom betala en plåtskada på en bil så kan man väl säga att det ligger en smula utanför budget. Det fick bli en budgetvariant av något androidslag. Jag kan inget om ämnet, jag kan typ bara iPad. Men jag köpte den billigt (under tuselappen) på tradera, så med lite tur går den att läsa böcker på iaf ;) Läser man beskrivningen på tradera så kan den en massa annat också (typ nästan allt en iPad kan, men jag är skeptisk), men jag behöver bara kunna läsa på den. Och kanske blogga lite, från sängen ;)

Så, nu kanske jag äntligen tar mig för att läsa alla e-böcker och noveller som ligger och "skräpar" på datorn! Det är en bunt, och jag är övertygad om att en omfattande mängd av dom dessutom är bra.

Sa jag att min surfplatta är rooooosa också? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar